Föräldrautbildningar i mars

Vårens föräldrautbildningar är här och de riktar sig till dig som är förälder med barn i åldrarna 0 – 12 år. Två kurser, Trygghetscirkelns föräldraskap och föräldrakursen ABC, hjälper dig att utveckla ditt föräldraskap och stärka din relation med ditt barn.

Trygghetscirkelns föräldraskap

Kursen är för dig som är förälder till barn i åldrarna 0 – 6 år. Den bygger på kunskap om hur barn får en trygg anknytning. Hur du som förälder kan hjälpa ditt barn att känna sig trygg, hantera känslor och utveckla en sund självkänsla.

Plats: Lidbeckska huset

Tid: Måndagar klockan 17:00-18:30

Datum: 8 april - 27 maj (8 gånger)

Anmälan (senast 28 mars): Sara Sjömark, 0510-77 04 18 sara.sjomark@lidkoping.se Erika Burén, 0510-77 18 77 erika.buren@lidkoping.se

Föräldrakursen ABC

Kursen är riktad till dig som är förälder med barn i åldrarna 3 – 12 år. Den ger dig som förälder redskap till att förebygga och minimera konflikter med ditt barn. Kursen fokuserar på att öka den positiva samvaron och stärka relationen mellan dig som förälder och ditt barn.

Denna föräldrakurs påminner om Komet, men är en mer komprimerad variant.

Plats: Inte bestämd än

Tid: Varannan måndag klockan 16 - 18

Datum: Startar 25 mars (4 gånger)

Anmälan: Frida Svensson, 0510-770462 Frida.svensson3@lidkoping.se Pernilla Nissmo, 0510-770806 Pernilla.nissmo@lidkoping.se